Lehtovaaran Ratsutila on 2017 perustettu virtuaalinen ratsastuskoulu, jonka sijainti on Suomen lapin kauniissa maisemissa. Hahmojen välistä vuorovaikutteista tarinankerrontaa käydään seudun suurimman ratsastuskoulun tarjoamissa tiloissa, joissa suuressa osassa mukana on rakkaat piirroshevosemme - tekstien lisäksi piirroskuvat ovat suuressa osassa kokonaisuutta. Lehtovaaran Ratsutila, tutummin ‘’Lehtis’’ järjestää satunnaisesti tapahtumaa myös ulkopuolisille ratsukoille, kuten kisoja ja valmennuksia.
17. marraskuuta Onnea Lehtis 3 vuotta! Synttäreiden kunniaksi ollaan palattu takaisin juurillemme proboardsiin. Uusi ulkoasu asennettu, vielä pientä hienosäätöä vailla. Foorumi elää seuraavat pari viikkoa kun kuvia ja sisältöä muutellaan ja siistitään. Tervetuloa takaisin!
Halloweenin 2018 kunniaksi Lehtovaaran Ratsutilalla järjestetään leikkimielinen kouluratsastus -kilpailu, jossa ideana on pukeutua halloween Steemalla ratsun kanssa yhteen sopivaan pukuun! Rennon mielen kilpailussa kisataan siispä parhaasta puvusta oman ratsunsa kanssa muita tallilaisia vastaan. Kuulostaako hyvältä? Aivonystyrät liikkeelle: millaisen kammottavan tai vähemmän kammottavan asun haluaisit ratsusi kanssa kasata?
Kilpailu järjestetään sään salliessa Lehtiksen ulkokentällä, mutta jos ilma ei ole puolellamme, siirretään kisa maneesin suojaan. Ratsastusluokat kilpailussa ovat HeD-HeA - saat kokeilla minkä tahansa radan haluatkaan. Kilpailussa kaikille lätkäissään prosentit, mutta tittelit menevät jakoon pääasiassa pukujen osalta. Panosta siis ulosantiin!
Säännöt ovat simppelit: piirrä kuva (tai kuvaile yksityiskohtaisesti) ratsukkonne asusta ja julkaise se tähän topaan kaikkien ihailtavaksi 31.10 mennessä. Kaikki saavat pukukilpailuun osallistuessa merkin, sekä paras asu tullaan palkitsemaan yllätyspalkinnolla heti kilpailun jälkeen!
Osallistu kilpailuun tähän topaan kommentoimalla: ratsastaja - ratsu - luokka
Oman teoksen voit muokata myöhemmin osaksi osallistumisviestiäsi tai voit linkata sen mukaan jo ilmoittautumisen yhteydessä. ------> hevosen anatomia ym. ei ratkaise kisan voittajaa, vaan yksinkertaisesti hauskin/luovin asu. Kaikki siis rohkeasti piirtelemään!
Rohkeat osallistujat:
Julle - Hetwing Power - HeA Adelie - Redmond Ringo - HeC Rosa - Rocket Steady - HeA Jasmiina - Hayal's Odelia - HeC cinavirtuaali - Hetwing Power - HeC Zaida - Tilan Riesa & Pontso - HeD Minea - Breezeblocks - HeD Aleksandra - Kevät Juuli - HeA Seera - Peikko - HeC Iiris - Snow Rose - HeB Maisa - Pompart - HeB Emilia - Nalle - HeB Cassandra - Casse Noisette - HeB Veronica - Sõdalane - HeB Minttu - Vallu - HeB
Viime tipassa - luonnollisesti tällä kertaa naamiaispuku ei ole kovin yksiselitteinen: kissavampyyrikurpitsapää ratsastajana ja sen uljas vampyyrihevonen? Asun ideoiminen ja toteuttaminen jäi aika viime tinkaan, mutta hauskaa ainakin oli!
Adelie & Redmond Ringo - He C _______________________
En ole halloweenin tai pelottavien asujen suurin ystävä, eihän halloween ole välttämättä pelkkää pelottelua? Tälläkertaa ei niin pelottavalla asulla liikenteessä. Jälleenkerran jäi asun keksimiset liian myöhään,ens kerralla aiemmin keksitty parempi asu! Suomiteemaisena ilman suomenhevosta. Ringo saa tälläkertaa kelvata liinakosta tupsujalkaista suokista. Kävelin kentällä muiden ratsukoiden seurana talvikarvan peittämän ponin selässä. Ringolla oli suomenväreissä olevat pintelit,itse sen sijaan tepastelin toppatakki päällä ja suomenlippu kädessä. Pintelit löysin viimevuoden alennusmyynneistä,käyttöä niille ei tosin ole oikestaan löytynyt. Ringon kiillotetut suitset kimaltelivat tähtien alla. Suomen väreissä ratsastussukkani sopivat teemaan.
Kuvasta ei varmastikaan saa mitään selvää, mutta en jaksanut värittää . Elikkä me oltiin siis zombeja. Ruusan karvaan oli laitettu ainetta, joka teki karvan vihreäksi (lähtee pesussa), lisäksi oli jätetty valkoisia luita ja samanlaista punaista ainetta oli laitettu luiden ympärille ja haavoihin. Minulla karmiva zombiasu .
Ilmoittauduttuani Lehtiksen pukuratsastuskilpailuun alkoi kuumeinen asun mietintä. Vaikka en halloween-ihmisiä ollutkaan olin kilpailusta todella innoissani. Pitkän harkinnan jälkeen päädyin Maleficent-asuun, vaikka myös mm. donitsi ja taco kävivät mielessä. Ihan Angelina Jolien tasolle en yltänyt, mutta asu oli mielestäni onnistunut eikä Cassu ollut suuresta viitastani huolimatta moksiskaan.
Odottelenbtässä omaa vuoroani kentän laidalla. Pukuna minulla on luurankopuku, ja Poppikselle on maalattu luut karvan päälle. Maali lähtee onneksi pesussa pois. Olisihan se nyt vähän hassua olla luuranko hevonen vielä joulunakin! xd ♡
Tätä asua olin suunnitellut päivät ja yöt, sillä etenkin Sotilaan pienet yksityiskohdat oli hankala hioa ihan loppuun asti parhaimmilleen. Ei sitten puhuta edes siitä, miten kylmä mulla itselläni tuli hevosen selässä rataa tehdessä. Olin onneksi löytänyt melko nuden paidan ja sukkikset (mitkä olivatkin kai tarkoitettu vastaaviin pukeutumisiin...) mitkä lämmittivät hieman - hame ja toppi viileässä lokakuisessa illassa ei ollut paras mahdollinen asu! Asun tilasin laiskasti netistä, mutta varret ratsastuskenkiini tein ihan itse, samoin selässäni olleen kilven. Omasta mielestäni asu onnistui ihan kivasti!