Lehtovaaran Ratsutila on 2017 perustettu virtuaalinen ratsastuskoulu, jonka sijainti on Suomen lapin kauniissa maisemissa. Hahmojen välistä vuorovaikutteista tarinankerrontaa käydään seudun suurimman ratsastuskoulun tarjoamissa tiloissa, joissa suuressa osassa mukana on rakkaat piirroshevosemme - tekstien lisäksi piirroskuvat ovat suuressa osassa kokonaisuutta. Lehtovaaran Ratsutila, tutummin ‘’Lehtis’’ järjestää satunnaisesti tapahtumaa myös ulkopuolisille ratsukoille, kuten kisoja ja valmennuksia.
17. marraskuuta Onnea Lehtis 3 vuotta! Synttäreiden kunniaksi ollaan palattu takaisin juurillemme proboardsiin. Uusi ulkoasu asennettu, vielä pientä hienosäätöä vailla. Foorumi elää seuraavat pari viikkoa kun kuvia ja sisältöä muutellaan ja siistitään. Tervetuloa takaisin!
Tuntisuunnitelma - omatoiminen verkka, pientä ohjeistusta alkuun - ohjattua taivuttelua ja hevoset tuntumalle mm. siirtymillä - treenaaminen aloitetaan puomilla keskellä kenttää, minkä päällä vaihto - lopussa kokeillaan ilman puomia halutessaan laukanvaihtoa - laajat kommentit kullekin ratsukolle suoriutumisesta - loppukäynnit/ -verkat kehotetaan maastoon
Tunnin kuittaus Esitä toiveratsusi ensi viikon tunnille, sekä keksi leikkitunnille sopiva tehtävä!
- Ai toive ensi tunnille? Ringo ehkä, jos Rimpu ei oo vaihtoehtona, tai Fosse! Tai Nalle? Mutta kiiiiiiltti Karo laita mulle joku poni, Vallu on niin valtava(n hieno heppa)!
- Tehtävä leikkitunnille? Vauhtia ja vaarallisia tilanteita! No joo, siis vaikka peiliä, lipunryöstöä, viestiä, hevosenvaihtohippaa... Kulmasta kulmaan, jos tiiät leikin? Tätä menoa me tarvitaan kaksi tuntia näille leikelle! Mutta jos piti olla joku oikea tehtävä niin ehkä pohkeenväistöä ilman satulaa? Se on oikeestaan aika hauskaa... Tai nyt mä keksin!! Voidaanko me hypätä? Ilman satulaa?
-Hmm,kenet haluaisin ensi viikon tunnille? Peikkoa haluaisin joskus kokeilla! Tietysti Ringo käy aina,ja Reiska mukaanlukien! Liikaa hevosia kenellä haluaisin vielä mennä,lopputulos on siis se että ensi tunnille toiveeni ovat Ringo,Reiska sekä Peikko! Poppis oli super ihana,ehdottomasti sekin käy:)
- Samat leikit tuli mieleen kun Zaidalla,hevosesta riippuen lipunryöstöä olis hauska pelata! Esteitä ilman satulaa on joskus pakko kokeilla,tai hei ilman käsiä menoa! Ilman satulaa temmonvaihteluita,kuulosta hauskalta.
Tottakai tää mun oma uljas ratsuni Hoo! Apua. En oikein osaa mitään. Peili ois kiva leikki ja ehkä joku joukkue tehtävä kumpi joukkue suorittaa tehtäväradan eka yms.. myös joku missä joutuu tulee alas hevosen selästä ja ilman apuja takas selkään
- Ehdottomasti joku poneista, Ruusaa ja Muskaa olisi hauska kokeilla.
- Talli palaa on ihan hauska leikki, paitsi jos joutuu itse juoksemaan... ilman satulaa hyppääminen ois kans hauskaa ja joku tehtävärata/viesti joukkueissa!
Vaikka Hippukin oli kiva tunnilla niin ens tunnilla ois kivaa mennä Vallulla tai Cassulla!😊
Voitais leikkiä maa-meri-laivaa. Kentän päädyssä on maa ja toisessä päädyssä laiva ja keskellä meri. Viimeksi pudonnut tai opettaja huutaa jonkun kolmesta ja sinne täytyy mennä mahdollisimman nopeasti haluamallaan askellajilla.